QAV250 Basic Set Pix32 V6 + 433Mhz Telemetrie Set Quadcopter - 30150
Holybro QAV250 Basic Set Pix32 V6 + 433Mhz Telemetrie Set Quadcopter - 30150 - Übersichtsseite
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Holybro QAV250 Basic Set Pix32 V6 + 433Mhz Telemetrie Set Quadcopter - 30150 - Übersichtsseite
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Es handelt sich um die Basic Set Version (Holybro Artikelnummer 30150 ).
Das Set ist z.B. ideal für Forschungszwecke, Testanwendungen, Einsteiger im Pixhawk Bereich, etc.
Set bestehend aus 250mm QAV250 Carbon-Quadcopter-Rahmen, 4x 2206 Motoren, 4x Regler, Power Module und Propellern sowie M8N GPS, Pix32 V6 Flightcontroller, 433Mhz Telemetrie Set.
Gewicht: ca. 440g (ohne Akku).
Motor zu Motor Durchmesser: 250mm
Das Set ist von Holybro bereits so vorbereitet, dass keine Lötarbeiten mehr erforderlich sind. Regler und Motoren sind mit Goldkontaktsteckern ausgestattet und es liegen alle benötigten Kabel bei, dadurch ist eine Montage in kurzer Zeit möglich.
Zur Fertigstellung benötigen Sie noch:
Fernsteuerung mit Empfänger (z.B. von Frsky)
Akku (4S Lipo mit 1300-1800mah)
Gerne stellen wir Ihnen auch ein passendes Komplettset zusammen. Auch eine aufgebaute oder eingeflogene Variante ist möglich.
Power Management Module(fertig verlötet)
250mm QAV Carbon Quadcopter Rahmen
4x Motoren -2206
2x Paar 5" Propeller
4x 20A ESCs (fertig mit PDB verlötet)
Klettband zur Akkubefestigung
M8N GPS Modul
Pix32 V6 Flughtcontroller mit Mini Baseboard
433Mhz Holybro Telemetrie Modul
Anschluss des Motors:
Der Motor kann entweder direkt an den Regler gelötet oder mit hochwertigen Goldkontaktsteckern verbunden werden. Zum Betrieb ist ein entsprechender Brushless Regler notwendig.
Verbinden Sie die drei Anschlusskabel des Motors mit dem Regler. Hier spielt die Polung keine Rolle.
Um die Drehrichtung zu ändern vertauschen Sie einfach 2 der 3 Anschlusskabel zwischen Motor und Regler
Löten Sie einen passenden Stecker an die Batteriekabel Ihres Reglers
Isolieren Sie alle Verbindungen mit Schrumpfschlauch.
Stecken Sie den Servostecker in den Gas-Kanal am Empfänger (Receiver) bzw. bei Verwendung in einem Multicopter in die entsprechende Multicopter-Steuerung.
Beim Anschluss der Batterie (Battery Pack) immer auf richtige Polung achten! (rot zu rot, schwarz zu schwarz).
Montage und Inbetriebnahme:
Achten Sie bei der Montage unbedingt auf eine passende Länge der Schrauben. Zu lange Schrauben können in den Motor hineinreichen und die Wicklung beschädigen.
!Achtung! Führen Sie alle Einstellarbeiten wie z.B. die Programmierung des Reglers immer ohne montierte Propeller durch.
Bitte halten Sie unbedingt die empfohlenen Parameter wie maximale Spannung und Propellergröße ein. Eine Überlastung führt zu starker Erwärmung und kann den Motor sowie weitere Komponenten beschädigen.
Anschluss des Reglers:
Verbinden Sie die drei Anschlusskabel des Reglers mit dem Motor. Hier spielt die Polung keine Rolle.
Löten Sie einen passenden Stecker an die Batteriekabel.
Isolieren Sie alle Verbindungen mit Schrumpfschlauch.
Stecken Sie den Servostecker in Ihren Multi-Rotor Controller.
Bei Anschluss der Batterie immer auf richtige Polung achten! (rot zu rot, schwarz zu schwarz).
● EFM8BB21F16G MCU, pipelined 8-bit C8051 core with 50 MHz maximum operating frequency. ● Dedicated high frequency driver, makes the start more smooth. ESC maximum speed is 500k eRPM. ● BLHeli-S firmware is designed for superior performance in multirotors, and uses hardware generated motor pwm for smooth throttle response and silent operation. ● Damped light does regenerative braking, causing very fast motor retardation, and inherently also does active freewheeling. ● Supports higher KV motor and more power load, more suitable for violent flight of racing drone . ● The code supports regular 1-2ms pulse width PWM input, as well as Oneshot and Multshot . The input signal is automatically detected by the ESC upon power up. ● Supports Dshot150, Dshot300 and Dshot600.Dshot is digital signal, anti-interference ability is stronger, and do not need throttle calibration. ● The silicone twisted-pair of the throttle signal cable increase the service life,and effectively reduces the crosstalk caused by signal transmission,and makes flight more stable.
Model: BLHeli-S ESC Con. Current:20A Burst Current(10S):30A BEC:NO LiPo cells:2-4S
Programming parameters below can be accessed from the configuration software (BLHeliSuite):
1. Startup power: Startup power can be set to relative values from 0.031 to 1.5. This is the maximum power that is allowed during startup. Actual applied power depends on throttle input, and can be lower, but the minimum level is a quarter of the maximum level. Startup power also affects bidirectional operation, as the parameter is used to limit the power applied during direction reversal. For low rpms, the maximum power to the motor is limited,in order to facilitate detection of low BEMF voltages. The maximum power allowed can be set via the startup power parameter. 2. Commutation timing: Commutation timing can be set to low/mediumlow/medium/mediumhigh/high, that correspond to 0°/7.5°/15°/22.5°/30° timing advance.Typically a medium setting will work fine, but if the motor stutters it can be beneficial to change timing. Some motors with high inductance can have a very long commutation demagnetization time. This can result in motor stop or stutter upon quick throttle increase, particularly when running at a low rpm. Setting timing to high will allow more time for demagnetization, and often helps. 3. Demag compensation: Demag compensation is a feature to protect from motor stalls caused by long winding demagnetization time after commutation. The typical symptom is motor stop or stutter upon quick throttle increase, particularly when running at a low rpm. As mentioned above, setting high commutation timing normally helps, but at the cost of efficiency.Generally, a higher value of the compensation parameter gives better protection. If demag compensation is set too high, maximum power can be somewhat reduced. 4. Direction: Rotation direction can be set to fwd/rev/bidirectional fwd/bidirectional rev. In bidirectional mode, center throttle is zero and above is fwd rotation and below is revers e rotation. When bidirectional operation is selected, programming by TX is disabled. 5. Beep strength: Sets the strength of beeps under normal operation. 6. Beacon strength: Sets the strength of beeps when beeping beacon beeps. The ESC will start beeping beacon beeps if the throttle signal has been zero for a giventime. Note that setting a high beacon strength can cause hot motors or ESCs! 7. Beacon delay: Beacon delay sets the delay before beacon beeping starts. 8. Programming by TX: If disabled, throttle calibration is disabled. Please notice that throttle stick can calibrate throttle range only, and can not programming paramenter via throttle stick . 9. Min throttle, max throttle and center throttle: These settings set the throttle range of the ESC. Center throttle is only used for bidirectional operation. The values given for these settings are for a normal 1000us to 2000us input signal, and for the other input signals, the values must be scaled. 10.Thermal protection: Thermal protection can be enabled or disabled. And the temperature threshold can be programmed between 80°C and 140°C(from rev16.3).The ESC measures temperature within the MCU and limits motor power if the temperature is too high. Motor power is limited in four steps: - If the temperature is above threshold , motor power is limited to 75%. - If the temperature is above threshold 5°C, motor power is limited to 50%. - If the temperature is above threshold 10°C, motor power is limited to 25%. - If the temperature is above threshold 15°C, motor power is limited to 0%. 11.Low RPM power protect: Power limiting for low RPMs can be enabled or disabled. Disabling it can be necessary in order to achieve full power on some low kV motors running on a low supply voltage. However, disabling it increases the risk of sync loss, with the possibility of toasting motor or ESC. 12.Brake on stop: Brake on stop can be enabled or disabled. When enabled, brake will be applied when throttle is zero. For nonzero throttle, this setting has no effect.